fredag 4 november 2011

Barnens rum..........

I min dotters rum är väggarna målade i "Felix"-rött så det behövs inte så mycket annat på väggarna. Men några tavlor har hon fått i alla fall. Denna teckning på Tummelisa gjorde jag någon gång när jag gick på gymnasiet och nu tycker jag den passar bra på gummans rum.


 Avtryck i svart vattenfärg på gummans fötter 2 veckor gammal. Den blå tavlan är ett presentpapper med änglar och hjärtan som jag tycker är jättegulligt.


 Den här söta prinsesstavlan köpte jag för ett par år sedan på Myrornas i Skärholmen. Då var ramen brun men nu är ramen vit och är så fin tillsammans med den ljusblå "presentpapper"-tavlan i gummans rum.


 Den söta apan och den fina mobilen, båda presenter från nära vänner till mig, har fått bestämma färgtema i min sons rum - vit bas med ljusblått, ljusgrönt och brunt som accent. De smala hyllorna är brädor klädda med hyllpapper från Clas Ohlson som sedan är uppsatta med vinkeljärn.


Det här är också gamla akvareller som jag gjorde för länge sedan men som nu har fått en andra chans i min sons rum. Färgmässigt passar det ju in perfekt. Det får hänga kvar så länge som jag får ha kvar det här lite gulliga ljusblå pojkrumstemat......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar